قرص کابرگولین: نحوه مصرف و عوارض جانبی آن
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

قرص کابرگولین خوراکی یک داروی تجویزی است که تنها به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. این قرص فقط به صورت خوراکی در دسترس می باشد. در این مقاله می خوانیم:

کابرگولین چیست؟

چرا کابرگولین استفاده می شود؟

اثرات جانبی کابرگولین

کابرگولین ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد

هشدارهای مصرفی درباره قرص کابرگولین

نحوه مصرف کابرگولین چگونه است؟


کابرگولین چیست؟

قرص خوراکی کابرگولین به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. کابرگولین تنها به صورت خوراکی موجود است. این دارو برای درمان هیپرپرولاکتینمی (سطح بالایی از پرولاکتین در بدن شما) استفاده می شود.

هشدارهای مهم درباره کابرگولین

1- مشکلات دریچه قلب:

این دارو می تواند مشکلات مربوط به دریچه قلب را ایجاد کند. دکتر شما ممکن است قبل و در طول درمان با این دارو قلب را بررسی کند. پزشک این کار را با اکوکاردیوگرام و سایر آزمایشات انجام می دهد. اگر مشکل دریچه قلب دارید، نباید این دارو را مصرف کنید. اگر دچار مشکل قلبی هستید، این دارو ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

2-  زخم بافت های اندامی:

این دارو ممکن است باعث تصلب بافت ها شود. با این شرایط، بافت های اندام ها زخم می شوند یا بدتر می شوند. این مسئله می تواند در ریه های شما، در اطراف قلب شما و یا در پشت معده شما اتفاق بیفتد. علائم شامل مشکل در تنفس، سرفه ای که از بین نمی رود، درد قفسه سینه، تورم در پاها و درد پهلوها بین کمر و معده می باشد. اگر این علائم را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر سابقه تصلب بافت دارید، نباید این دارو را مصرف کنید.

چرا کابرگولین استفاده می شود؟

کابرگولین برای درمان هیپرپرولاکتینمی (سطح بالایی از پرولاکتین در بدن شما) استفاده می شود. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که غده هیپوفیز باعث افزایش پرولاکتین می شود. سطح پرولاکتین بالا ممکن است ناشی از یک مشکل هورمونی یا یک تومور در غده هیپوفیز باشد.

سطح پرولاکتین بالا می تواند باعث تغییر در تخمک گذاری خانم، چرخه قاعدگی و تولید شیر مادر شود. در مردان، سطح پرولاکتین بالا می تواند بر تولید مثل تاثیر بگذارد و باعث مشکلات جنسی شود. این مسائل شامل کاهش میل جنسی و عدم توانایی انزال و یا حفظ نعوظ است.

این قرص چگونه عمل می کند؟

کابرگولین متعلق به یک کلاس از داروهای آگونیست دوپامین است. این داروها اغلب برای درمان شرایط مشابه استفاده می شوند. دوپامین یک ماده شیمیایی است که بدن شما تولید می کند. این ماده باعث می شود بدن شما پرولاکتین آزاد نکند. کابرگولین با اتصال به گیرنده های دوپامین عمل می کند. این دارو باعث می شود که بدن شما پرولاکتین آزاد نکند بنابراین به کاهش سطح پرولاکتین کمک می کند.

ادامه در لینک زیر

قرص کابرگولین: نحوه مصرف و عوارض جانبی آن

 

 





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: